FANDOM

Zamek Wolfenstein

Zamek Wolfenstein, cel operacji „Wilczy Kamień”

Operacja „Wilczy Kamień” – operacja przeprowadzona przez Biuro Tajnych Operacji w marcu 1946 roku, której celem było zdobycie dokumentów pozwalających określić położenie tajnego sztabu Trupiej Główki.

Założenia i przebieg Edytuj

Dwóch agentów Biura Tajnych Operacji – William Joseph Blazkowicz i Richard Wesley – w przebraniach esesmanów przeniknęło do zamku Wolfenstein w celu odnalezienia w biurach Helgi von Schabbs teczki z dokumentami. Na miejscu udaje im się ustalić, że teczkę ma ze sobą oficer przebywająca w pobliskim Wulfburgu. Podczas próby wydostania się z zamku i dotarcia do Paderbornu w celu spotkania się z kontaktem, Ludwigiem Kesslerem, agenci zostają pojmani przez Rudiego Jägera i osadzeni w lochach. Podczas gdy Wesley zostaje zabrany na przesłuchanie, Blazkowicz ucieka z więzienia i rusza jego śladem. Odnajduje go, ale nie udaje mu się go uratować. Wydostaje się z zamku i spotyka z Kesslerem, który zabiera go do Wulfburga. W miasteczko B.J. spotyka się z agentką Pippą Shepherd, przekazującej mu informacje o miejscu pobytu Helgi. Blazkowicz, udając kelnera, próbuje wykraść jej teczkę, zostaje jednak zdemaskowany. W międzyczasie w Wulfburgu dochodzi do trzęsienia ziemi, które zamienia zmarłych w szuraczy. Agent przedostaje się przez miasteczko na teren wykopalisk, gdzie pokonuje potworność króla Ottona i zabija von Schabbs, odzyskując teczkę, a następnie wraz z Fergusem Reidem opuszcza Wulfburg.

Następstwa Edytuj

Dzięki zdobytym dokumentom aliantom udaje się ustalić położenie sztabu Trupiej Główki, na który niedługo później przypuszczają szturm, mający położyć kres II wojnie światowej. Operacja kończy się jednak niepowodzeniem i czternastoletnim okaleczeniem Blazkowicza oraz wygraniem wojny przez nazistów.